På Smällen!

– 4-BARNSMAMMA OCH FRU!

  • Gravid
    • Första graviditeten
    • Andra graviditeten
    • Tredje graviditeten
    • Fjärde graviditeten
    • Femte graviditeten
    • Magen
    • Missfallet
  • Förlossning
    • Förlossningen 1:a barnet
    • Förlossningen 2:a barnet
    • Förlossningen 3:e barnet
    • Förlossningen 4:e barnet
    • Tiden efter förlossningen
    • BB-tiden
    • Förlossningsskada
    • Neonatal
  • Bygga hus
  • Bröllop
    • Planering
    • Bröllop på Mallorca
    • Bröllopslokal
    • Bröllopsklänning
  • FAQ
  • Resor
    • Grekland
    • Frieri på Mallis
    • Spanien
    • Cypern
    • Danmark
    • Italien
    • Brasilien
    • Portugal
    • Gran Canaria
    • Bali
  • Recept
  • Tips
    • Att göra i Göteborg
    • Tips & Tricks
    • Föräldrapenning
  • Vlogg
  • Gravid
    • Första graviditeten
    • Andra graviditeten
    • Tredje graviditeten
    • Fjärde graviditeten
    • Femte graviditeten
    • Magen
    • Missfallet
  • Förlossning
    • Förlossningen 1:a barnet
    • Förlossningen 2:a barnet
    • Förlossningen 3:e barnet
    • Förlossningen 4:e barnet
    • Tiden efter förlossningen
    • BB-tiden
    • Förlossningsskada
    • Neonatal
  • Bygga hus
  • Bröllop
    • Planering
    • Bröllop på Mallorca
    • Bröllopslokal
    • Bröllopsklänning
  • FAQ
  • Resor
    • Grekland
    • Frieri på Mallis
    • Spanien
    • Cypern
    • Danmark
    • Italien
    • Brasilien
    • Portugal
    • Gran Canaria
    • Bali
  • Recept
  • Tips
    • Att göra i Göteborg
    • Tips & Tricks
    • Föräldrapenning
  • Vlogg

Hej! Emma heter jag! Jag, min man och barnen, Lucas (mars 2013), Isadora (april 2016), William (2020) och Oliver (2022) bor i ett charmigt radhus i Göteborg, men inte så länge till! Vi håller nämligen på att bygga hus i Fjärås så i april blir vi Hallandsbor! Jag började blogga 2012 när jag ville bli gravid med Lucas och nu har min blogg växt till en av Sveriges största mammabloggar med världens bästa läsare. Här på bloggen får ni läsa om livet som 4-barnsmamma, vårt bröllop på Mallorca, graviditet, planeringen av vårt bröllop 2024 och mycket mer! Ni får följa med på en ärlig resa genom vår liv med allt vad det innebär! Missa inte heller att följa oss på YouTube under namnet "Familjen Tiger"! Välkomna!

Samarbetsförfrågningar: info@pasmallen.nu

  • Instagram
  • YouTube
  • Facebook
  • Vi stannar ännu längre!

    7 juli, 2019 | 23:14 / 2 Comments

    Vi trivs väldigt bra här, jag minns inte ens när jag var så här avslappnad sist 🙂 Det här är verkligen semester! Ja, det är till och med så bra här att vi bestämde oss för att stanna ytterligare en vecka extra. Det blir alltså en månad i Spanien sååå himlans lyxigt!! Jag är så tacksam för den här möjligheten, som vi ska njuta nu när alla är friska 🙂

    Dela detta:

    • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
    • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest
    • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
    Lämna gärna en kommentar
    Emma

    Du kanske gillar det här

    Ett livstecken

    5 juli, 2019 | 17:35

    Sista dagarna på vår långresa…!

    24 juli, 2019 | 23:16

    Min födelsedag

    24 juli, 2021 | 21:21
  • Vi har det underbart!

    7 juli, 2019 | 16:32 / 3 Comments

    Idag är det riktigt varmt här, hela 33 grader! Jag klagar inte, vi har det riktigt gött! Vi ligger och gottar oss vid poolen om dagarna och på kvällarna myser vi på altanen. Igår grillade vi entrecote och en massa grönsaker som vi åt på altanen. Isadora har förälskat sig i sparris och babyspenat, även Lucas blev nyfiken och smakade på babyspenat och sa att det var gott. Det var lite förvånade men väldigt roligt att han gillade det 🙂

    Vid poolen har vi med oss massor av frukt som blir till ett ovanligt mumsigt mellanmål för hela familjen. Det blir lite olika beroende på vad vi hittar i mataffären, men alltid vattenmelon 🙂 Idag blev det vattenmelon, jordgubbar och två sorters vindruvor. Isadora har alltid ätit all frukt men inte Lucas, därför var det extra kul att se honom äta alla frukterna och dessutom fråga efter mer 🙂

    Barnen älskar verkligen att vara här och nu är båda som fiskar i vattnet precis som dom var på Cypern. Dom första dagarna här vågade ingen av dom simma trots att vi påminde dom om vad dom kunde. Lucas kan simma själv sedan ganska lång tid tillbaka och Isadora kan simma själv med armpuffar. Idag lossnade det äntligen för Isadora och sen dess har hon simmat runt i stora poolen själv med sina armpuffar. Lucas vågade tro på sig själv igår och simmade kors och tvärs i hela poolen när han hade sina grodfötter på. Det var helt underbart att se 🙂

    Nu ska vi göra svensk tacos innan vi ska till shoppingen för att titta på barnshow 🙂

    Dela detta:

    • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
    • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest
    • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
    Lämna gärna en kommentar
    Emma

    Du kanske gillar det här

    Middag på lavasten

    26 juli, 2019 | 00:06

    Två veckor har gått

    5 juli, 2021 | 10:08

    Grattis till mig!

    21 juli, 2019 | 15:43
  • Isadoras sår i pannan

    7 juli, 2019 | 12:17 / 2 Comments

    Nu har vi tagit bort Isadoras plåster och det hade äntligen läkt. Jag har varit så nojig över att det inte hade läkt som det skulle för min moster, som är sjuksköterska, öppnade och gjorde rent såret efter en vecka och då hade det inte läkt. Sårläkningen hade tyvärr gått mycket långsammare och sårvätska hade stått still innanför plåstret, eftersom vi hade gjort misstaget att sätta på ett Frost-plåster ovanpå plåstret hon fick på sjukhuset. Jag hade ingen aning om att Salvequicks motivplåster inte andas, det står ju faktiskt på paketet att dom gör det, men icke!

    Jag var ordentligt nervös när vi skulle ta bort plåstret. Livrädd för att det inte skulle ha läkt ihop och att ärret skulle vara fult. Men det hade ju faktiskt läkt ihop fint trots allt 🙂 Det känns nästan som en obehaglig mardröm att hon slog sig så illa.

    Nu ska vi skydda ärret från solen med kirurgtejp och plåster så att ärret blir så fint som möjligt.

    Dela detta:

    • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
    • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest
    • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
    Lämna gärna en kommentar
    Emma

    Du kanske gillar det här

    Vi har det underbart!

    7 juli, 2019 | 16:32

    Första vuxentänderna!

    25 juli, 2019 | 09:32

    Fit på semestern

    17 juli, 2021 | 08:03
  • Ett livstecken

    5 juli, 2019 | 17:35 / 5 Comments

    Vi kom iväg till Spanien och jag mår äntligen bättre. Jag mådde ganska dåligt dom första två dagarna här pga biverkningar från medicinerna jag hade fått, men nu har det äntligen släppt. Min hals gör knappt ont alls längre så jag behöver inget smärtstillande. Men jag är fortfarande väldigt trött av antibiotikan så vi håller oss hemma under denna veckan. Stranden får vänta, vi har ju ändå 2,5 vecka till här 🙂

    Det är väldigt enkelt att vara här. Vi bor i ett charmigt radhus med allt vi kan tänkas behöva. På baksidan av huset ligger poolen som även har en barnpool och en bubbelpool. Här hänger vi om dagarna 🙂 Vi har gjort ordningen en låda med frukt och ätit som mellanmål och när vi blir hungriga går vi in och fixar lunch som vi äter på altanen. Barnen älskar att bada och hade helst badat hela dagen om dom hade fått.

    Ikväll blir det fredagsmys 🙂 Barnen ska få se en film och jag och Victor kommer sitta på altanen och mysa en stund själva. Vi är så värda detta efter helvetesveckan vi hade hemma i Sverige innan vi åkte. Nu ska vi njuta!

    Dela detta:

    • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
    • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest
    • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
    Lämna gärna en kommentar
    Emma

    Du kanske gillar det här

    En kväll i Torrevieja för både stora och små!

    31 juli, 2019 | 15:11

    Min födelsedag

    24 juli, 2021 | 21:21

    Vi har det underbart!

    7 juli, 2019 | 16:32
1234

Hej! Emma heter jag! Jag, min man och barnen, Lucas (mars 2013), Isadora (april 2016), William (2020) och Oliver (2022) är nyinflyttade i en nybyggd villa i Fjärås! Jag började blogga 2012 när jag ville bli gravid med mitt första barn och nu har min blogg växt till en av Sveriges största mammabloggar med världens bästa läsare. Här på bloggen får ni läsa om livet som 4-barnsmamma, vårt husbygge, bröllop på Mallorca, graviditet, planeringen av vårt andra bröllop 2027 och mycket mer! Ni får följa med på en ärlig resa genom våra liv med allt vad det innebär! Missa inte heller att följa oss på instagram @emmatiger.se och YouTube under namnet "Familjen Tiger"! Välkomna!

Samarbetsförfrågningar: info@pasmallen.nu

  • YouTube
  • Facebook
  • Instagram
  1. Blöjfri på tre dagar – komplett guide till 3-dagarsmetoden - falunytt.se om Mina bästa pottränings tips – potträning på 3 dagar!28 maj, 2026 | 05:02

    […] Pasmallen (föräldrablogg) rekommenderar att barnet är helt naket undertill under de tre dagarna – inga kalsonger eller trosor. […]

  2. Levi T Löfgren om Stolt och glad över statistiken idag :-)29 april, 2026 | 10:21

    Ditt inlägg är gammalt men fortfarande relevant. Tummen upp..... Skål.

  3. Semper gröt 4 månader: Guide till introduktion och tips - Sakrummet om Varför finns det barnmatsburkar från 4 månader?18 april, 2026 | 22:06

    […] pasmallen.nu, foodpharmacy.se, livsmedelsverket.se, livsmedelsverket.se, semper.se, […]

  4. Johan om Städning under all kritik, ner blodad toalett…24 oktober, 2025 | 16:09

    Hej Emma, jag lider verkligen med dig, vilken hemsk upplevelse :(, här kan du hitta flera städfirmor som erbjuder hemstädning…

  5. Ewa Zander Pripp om Undersökning av min mammamage på City-kliniken27 september, 2025 | 14:22

    Hej Johanna, Jag ser att det är länge sedan du skrev detta men ska om en månad göra samma operation…

Emma Tiger - 2026 ©