Att det kan göra så ont

Tack för alla era tips angående min foglossning! Ni är guld värda ska ni veta! Jag ringde min BM och fick veta att jag ska vända mig till rehab för att få hjälp med foglossningsbälte och om det finns någon slags sittkudde som jag kan använda. Det var guld med en sittkudde för jag har väldigt ont när jag sitter på stolen hemma vid köksbordet också…

Det jobbiga med foglossning (som jag helt hade glömt bort) mellan graviditeterna, är att det gör 100 miljoner gångare ondare dagen EFTER man har stått ut med något som gör ont pga foglossningen. Jag kämpade mig igenom halva veckan på jobbet men redan i torsdags var min kropp förstörd. Min nya stol på jobbet gör inte ont i svanken, men väldigt väldigt ont i blygdbenet istället. Det gör ont på samma ställen som dagen efter ett spinningpass, men till skillnad från värk från sadeln på spinningen så går denna värken inte över utan blir värre och värre. Jag grät för att det gjorde så ont… Jag känner mig ledsen för att jag känner mig så handikappad och för att det inte hjälper att jag anstränger mig eller härdar ut. Det blir bara värre.

Just nu har jag fått tillåtelse att jobba hemifrån vilket förenklar betydligt, så tacksam! Men jag hoppas att det blir bättre så fort pilatesbollen kommer 🙂

Den här bollen har chefen beställt till mig…

Relaterade Inlägg

4 Kommentarer

  1. Isabelle

    Åh jag lider med dig. När jag väntade vår yngsta så fick jag helt brutal foglossning som satt i skrevet typ, på vardera sidan precis där fiffi sitter. Kunde inte gå eller ens vända mig i sängen utan den värsta smärtan i mitt liv 🙁
    Det tog två år innan det gick över någorlunda, så mitt råd till dig är : sjukskriv dig och åk rullstol!! Alltså om du inte får bukt med det med sjukgymnastik/TENS/akupunktur och liknande. Jag gjorde allt det där men det blev bara värre och värre för varje dag, och jag tyckte det var alldeles för pinsamt att faktiskt just sätta mig i rullstol. Jag ångrar det så sjukt mycket, att jag fortsatte kämpa på och gjorde det så mycket värre genom att fortsätta på som vanligt typ. Sista tiden blev jag såklart heltidssjukskriven, men då var skadan redan skedd 🙁 🙁
    Jag hoppas och tror såklart inte att detta ska hända även dig, men jag drar öronen till mig direkt när du beskriver din smärta av foglossning.
    Åh jag hoppas du mår bättre snart. Och du, de där pilatesbollarna gör man får skitont i övre ryggen istället hehe.

    Ok förlåt för mitt långa rant 🙁

    Svara
  2. Kristine

    Hej!

    Har haft två riktigt tuffa graviditeter med bäckensmärta. Efter första så lovade jag mig själv att inte pressa mig mer än vad kroppen egentligen orkade om jag blev gravid igen. Andra gången fick jag ont redan innan jag ens plussade och höll faktiskt det löftet till mig själv! . Tog det så mkt lugnare och blev sjukskriven i fyra månader. Tycker att det gick snabbare med återhämtningen denna gång. Så, ta hand om dig och pressa dig inte för mkt. Tips är att läsa och följa bloggen bakingbabies, hon har skrivit massor om detta.

    Svara
  3. J

    Jag har kronisk foglossning, alltså utan att en graviditet ligger bakom, så jag vet vad du pratar om. Jag har en överrörlighetssjukdom, så det blir som samma sak som när man är gravid och blir överrörlig i bäckenet pga hormoner.
    Det är vidrigt och triggar man det så blir det bara värre, som du skriver. Så mitt tips är att helt enkelt ta det lugnt. Kanske att du kan få låna en rullstol om ni vill fara ut på utflykter? Ta all hjälp du kan få, så du inte får långvariga besvär av det här.
    Kram!

    Svara

Skriv en Kommentar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Annonsera här