Dag 1 Fitnessfighten

Idag började Fitnessfighten! Det har varit lite smårörigt med planeringen. Jag är inte van vid att äta var tredje timme och kosten är ju också en omställning, men jag har ändå fixat första dagen 🙂 Jag har även planerat för vad jag ska äta under hela veckan (i stort sett). Imorgon kommer jag ta med mig två matlådor till jobbet. Hemligheten för att lyckas med Fitnessfight-kosten är planering (iaf anser jag det). Jag tycker inte om att laga mat så det är väl lite extra bökigt för mig, men jag lyckades förra gången (även om det blev enforrmig mat) så jag ska nog lyckas igen! Mitt bästa tips är att alltid ligga steget före. Ha alltid en extra matlåda i beredskap om planeringen går åt skogen så missar du iaf inte dina mattider 🙂

Idag steg vi inte upp förän 11 så då blev det svårt att hinna med alla måltider, men för att ändå summera vad jag har ätit så åt jag Kesella och musli till frukost (kl 11), köttfärsfyllda paprikor med svarta bönor till lunch (kl 15 dvs. 1 timme försent…)  och nu är det dags för mellanmål (kl 18) och klockan 21 blir det middag… Jag kommer göra en quinoasallad med kyckling och avokado så det blir inte så tung mat iaf. Känns konstigt att äta mat så sent och äta mat 2 ggr överhuvudtaget känns lite konstigt…

Träningen idag blev 20 min pulkaåkning med Lucas. Jag åkte alltså inte pulka utan sprang upp och ner för en kulle i 20 min med Lucas på pulkan! Efter pulka-spring-passet gick vi in (ska tillägga att jag var genomsvett!) och då körde jag igenom alla övningar i dagens pass. Vikterna jag använde var två PET-flaskor fyllde med vatten 😛

IMG_3077.JPG

Summa sumarum av dagen så har det varit en bra dag! Dock blev det inget minisim… Jag och Jair var sena med maten och Lucas var dödstrött efter pulka-åkningen och snögubbe-byggandet. Lucas har dessutom varit lite snorig idag så det kanske är dumt att chansa.

 

Relaterade Inlägg

3 Kommentarer

  1. Magdalena

    Hej! Hur går detta till. Får man förslag på vad man ska äta med recept och träningsprogram varje dag? Tacksam för svar
    Lycka till Kram Magdalena

    Svara
  2. jessica

    Kul med fitnessfigheten. Jag har kört två gånger innan, första gången kom jag till dag 20 innan jag upptäckte att jag var gravid och tröttheten tog sedan över=) och andra gången var för ett år sedan och fick jättebra resultat =)

    Svara
  3. Niki

    Hmm förstår inte varför är det konstigt med mat två gånger om dagen? Äter du inte lunch och middag? Eller missförstod jag? 🙂

    Svara

Skriv en Kommentar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Annonsera här