Okategoriserade

Weekend på Hotell Tylösand

Vi har verkligen haft en grym helg på hotell Tylösand! När vi kom fram till hotellet igår blev vi mottagarna av marknadsansvarig i receptionen. Vi och dom andra bloggarna fick gå in i konferensrummet ”Roxettes rum”.

Eftersom hotellet är ägt av Per Gessle så fanns det massor av prispokaler  som Per Gessle har fått. I Roxettes rum fanns mängder av prispokaler som Roxette har fått, bland annat Rockbjörnen. Det fanns inte mindre än 6 Rockbjörnen-pokaler!!!!

I Roxette-rummet fick vi en presentation av hotellet och Destination Halmstad. Visste ni förresten att Halmstad blev utsedd till årets sommarstad år 2014?! Halmstad är verkligen en mångsidig stad, här finns mängder av vattensporter, familjeaktiviteter så som vattenland, populära klubbar, konserter m.m. Röstningen om årets sommarstad har just blivit avslutad, det ska bli spännande att se om Halmstad även blir Sveriges sommarstad år 2015.

Efter presentationen fick vi en rundvisning av hotellet. Vi fick se en av de riktigt stora konferenslokalerna, restaurangerna, spat, en av klubbarna, gymmet och den stora after-beach-konsertanläggningen där alla spelningar är under sommaren. Allting låg med utsikt mot stranden. Jag tror att detta hotellet faktiskt är det finaste och lyxigaste som jag någonsin har varit på!

I Leif’s lounge som är hotellets nattklubb, hängde Per Gessles gitarrer över allt på väggarna 🙂 Den här lokalen var verkligen så fräckt och smakfullt inredd!!

Efter att vi hade checkat in gick vi till The Spa och badade. Spat var två våningar, det vara uppdelat så att barn var välkomna på första våning men att andra våningen var barnfri. Lucas tyckte det var jättekul att leka i poolen, särskilt kul var det att skvätta ner sin mamma.

På kvällen så fick vi 3-rätterssupé på hotellets restaurang. Riktigt smarrigt med sparrissallad till förrätt, gårdskyckling till huvudrätt och frozen yoghurt till efterrätt.

Kvällen avslutades givetvis med Eurovision song contest och massor av sängselfies!!

Vi sov riktigt gott i våra mjuka sängar. Synd att vi la oss på tok försent, jag hade gärna sovit några timmar till haha!!!

Den här morgonen fick vi i alla fall starta dagen med något av det bästa med att sova borta, hotellfrukost!!!

Den här hotellfrukosten var något utöver det vanliga! Det var helt omöjligt att orka smaka på allt gott! Färskpressad apelsinjuice, musli-buffé, kock som stekte ägg, amerikan pancakes etc! Namnamnam!! På den här frukosten hade jag kunnat sitta riktigt länge och bara äta och äta!

Efter frukosten så klädde vi på oss våtdräkt för att vi skulle åka Stand-up!!! Jag försökte få Lucas att somna men han ville bara sova i min famn så jag stod där på stranden i våtdräkt med Lucas i famnen och tittade på när dom andra åkte stand-up i havet. Antonia tyckte det var hur kul som helst och ville bli surfare nu på en gång!! Hon har VERKLIGEN hittat en by hobby!!! 🙂 jag får prova stand-up när vi är på Bali istället 🙂

Bild lånad från Sandra

Vi hade en jättetrevlig vistelse på Hotell Tylösand och vi kommer gärna tillbaka vid ett annat tillfälle! Jag såg några som vågsurfade i havet så jag och Jair kommer nog åka dit på en weekend till hösten. Jair drar ju sig inte för att surfa ens i november-månad fast det är kallt! I november är det väldigt mycket bättre vågor så då får vi passa på 🙂