Vi har kollat på bröllopslokaler

Nu har vi varit och tittat på två bröllopslokaler som båda känns fantastiska. Den ena lokalen är MAGISK på alla sätt och vis! Jag kan verkligen inte föreställa mig en mer perfekt lokal eller idylliskt läge och ägarna är helt underbara! Vi stannade i flera timmar, fikade och pratade om allt mellan himmel och jord. Vi kände båda att det var platsen för vårt drömbröllop, både jag och Victor ville säga ja direkt, men eftersom den kostar lite mer än vad vi hade tänkt så måste vi fundera lite på saken.

Vi blev till och med bjudna på hembakade semlor med ekologisk hemmagjord mandelmassa… mums!!!!

Den andra lokalen är cirka halva priset från den första, men inte lika perfekt. Den är också jättefin, men på ett helt annat vis. Vi tyckte att de var jättetrevliga och deras koncept handlade mycket om att bröllopet skulle bli personligt och spegla just oss. Det gillade vi verkligen 🙂 Vi gillade också att lokalen är ljus med fönster åt alla håll. Det enda negativa var att vi inte kan ha med egen alkohol, lokalen bommar igen kl 01.00, dansgolvet känns inte som ett riktigt dansgolv, men just den biten kan vi lösa genom att ta dit discobelysning och en DJ 🙂

Jag tror vi kommer att ha svårt att hitta något billigare som slår det första stället vi besökte. Man får vad man betalar för helt enkelt… Det är synd att man inte hade lite mer pengar som skräpade på kontot, då hade valet varit enkelt!

Relaterade Inlägg

2 Kommentarer

  1. Ylva

    Jag skulle nog satsa på lokal nr. 1. När man ändå lägger så mycket pengar på ett bröllop, känns det viktigt att man får ha festen så länge som man vill! Och inte behöva sluta redan kl 1.00. Plus att er känsla av första stället verkar vara att det är där ni ska vara! Magkänslan vet oftast bäst!

    Svara
    • Emma

      Det är ju det vi vill egentligen, men då bränner vi hela budgeten på enbart lokal och mat… Vi får nog fundera lite 🙂

      Svara

Skriv en Kommentar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Annonsera här