Klagomål till vårdcentralen

Idag ringde jag faktiskt till vårdcentralen och framförde mitt klagomål till dom. Dom gav ju oss rådet att stanna hemma ett extra dygn innan vi träffar en läkare när Lucas hade haft hög feber i 12 timmar. Jag var väldigt saklig och talade om att jag inte brukar ringa och klaga i första taget men den här gången så kände jag att jag borde göra det. Jag ringde inte och klagade för egen skull utan för att dom skulle veta om sitt misstag och bli bättre så att det inte händer med andra patienter i fortsättningen. Vi har skickat efter blanketter för att byta vårdcentral så för egen del så hade jag ju inte behövt ringa.

Jag tycker att dom är trevliga och har alltid bemött mig på ett trevligt sätt, men jag känner att jag måste kunna lita på att vi och framförallt Lucas, får rätt vård.

Det har hänt en grej till som gör att jag känner att den här missen var en för mycket. När jag var gravid trodde jag att jag hade fått urinvägsinfektion och var där och lämnade urinprov för odling. Dom sa att dom skulle ringa om provet visade positivt, men annars ringer dom inte. När dom inte ringde så tänkte jag att ok, det var inte urinvägsinfektion. Men nästa gång jag var tillbaka där pga kraftiga magsmärtor så sa sköterskan som tog blodprovet att dom aldrig hade gjort nån urinodling för urinprovet hade stått och blivit gammalt eftersom dom hade så mycket att göra den kvällen. Sköterskan hade sagt åt några andra där att dom skulle ringa mig så jag kunde komma in och ta nytt prov, men dom ringde aldrig! Det tycker jag också var otroligt dåligt! Det kan ju vara farligt att få urinvägsinfektion när man är gravid så det är ju extra viktigt att dom ringde mig och meddelade detta!!!!!

Jag berättade om båda dom här grejerna så jag hoppas att det inte händer igen!

Relaterade Inlägg

4 Kommentarer

  1. Kicki

    Snälla, klaga inte bara, du måste anmäla dom! Nästa gång kanske det går riktigt illa till, och att ringa och klaga hjälper ingen, tro mig!
    Så om inte för din skull, gör det för. Någon annan, det kan ju gälla liv eller död nästa gång! Ursäkta om jag låter dramatisk, men det är faktiskt sant. Det sker väldigt mkt missar inom vården där många råkar illa ut, och det är sällan man anmäler och då händer det igen

    Vi MÅSTE bli bättre på detta!

    Svara
  2. Catarina

    Vi har BVC på backa läkarhus som ligger vid backaplan. Vi är väldigt nöjda med dom och speciellt vår sköterska Lena. Hade MVC först uppe i backen förut vid virvelvinden men bytte för att de var alldeles för veliga och läkaren var väldigt oprofessionell och ställde diagnos utan att undersöka först, felaktig diagnos visade det sig sen. Bytte tull barnmorskegruppen som var toppen. Men efter det så bytte vi vårdcentral ville inte ha bvc där heller. Kram Catarina

    Svara
  3. Mizca

    Jättebra att du har ringt och framfört ditt klagomål. Det är din skyldighet tycker jag, gentemot de andra patienterna. Det kan har varit vikarier som inte riktigt vet hur man skall göra och då tycker jag att dem skall lära sig det och får man inte reda på sina misstag kan man inte heller åtgärda dem. Mycket bra gjort!

    Dessutom är ju urinvägsinfektion riktigt dåligt för ickegravida också så jag tycker det var ren dumhet att dem struntade i att höra av sig till dig!

    Svara

Skriv en Kommentar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Annonsera här