På Smällen!

– 4-BARNSMAMMA OCH FRU!

  • Gravid
    • Första graviditeten
    • Andra graviditeten
    • Tredje graviditeten
    • Fjärde graviditeten
    • Femte graviditeten
    • Magen
    • Missfallet
  • Förlossning
    • Förlossningen 1:a barnet
    • Förlossningen 2:a barnet
    • Förlossningen 3:e barnet
    • Förlossningen 4:e barnet
    • Tiden efter förlossningen
    • BB-tiden
    • Förlossningsskada
    • Neonatal
  • Bygga hus
  • Bröllop
    • Planering
    • Bröllop på Mallorca
    • Bröllopslokal
    • Bröllopsklänning
  • FAQ
  • Resor
    • Grekland
    • Frieri på Mallis
    • Spanien
    • Cypern
    • Danmark
    • Italien
    • Brasilien
    • Portugal
    • Gran Canaria
    • Bali
  • Recept
  • Tips
    • Att göra i Göteborg
    • Tips & Tricks
    • Föräldrapenning
  • Vlogg
  • Gravid
    • Första graviditeten
    • Andra graviditeten
    • Tredje graviditeten
    • Fjärde graviditeten
    • Femte graviditeten
    • Magen
    • Missfallet
  • Förlossning
    • Förlossningen 1:a barnet
    • Förlossningen 2:a barnet
    • Förlossningen 3:e barnet
    • Förlossningen 4:e barnet
    • Tiden efter förlossningen
    • BB-tiden
    • Förlossningsskada
    • Neonatal
  • Bygga hus
  • Bröllop
    • Planering
    • Bröllop på Mallorca
    • Bröllopslokal
    • Bröllopsklänning
  • FAQ
  • Resor
    • Grekland
    • Frieri på Mallis
    • Spanien
    • Cypern
    • Danmark
    • Italien
    • Brasilien
    • Portugal
    • Gran Canaria
    • Bali
  • Recept
  • Tips
    • Att göra i Göteborg
    • Tips & Tricks
    • Föräldrapenning
  • Vlogg

Hej! Emma heter jag! Jag, min man och barnen, Lucas (mars 2013), Isadora (april 2016), William (2020) och Oliver (2022) bor i ett charmigt radhus i Göteborg, men inte så länge till! Vi håller nämligen på att bygga hus i Fjärås så i april blir vi Hallandsbor! Jag började blogga 2012 när jag ville bli gravid med Lucas och nu har min blogg växt till en av Sveriges största mammabloggar med världens bästa läsare. Här på bloggen får ni läsa om livet som 4-barnsmamma, vårt bröllop på Mallorca, graviditet, planeringen av vårt bröllop 2024 och mycket mer! Ni får följa med på en ärlig resa genom vår liv med allt vad det innebär! Missa inte heller att följa oss på YouTube under namnet "Familjen Tiger"! Välkomna!

Samarbetsförfrågningar: info@pasmallen.nu

  • Instagram
  • YouTube
  • Facebook
  • Började amma igen…

    8 maj, 2014 | 18:04 / No Comments

    Ja, jag tog tydligen ut segern i förskott. Lucas hade feber inatt och var helt slö. Han låg en timme på min mage som ett slött bananskal och bara tittade utan att somna eller göra nånting. Han hade inte så hög feber, bara lite så att pannan var varm så först gav vi ingen alvedon för vi tänkte att han kanske skulle bli trött av febern och somna. Lite feber är ju inte farligt. Men när han inte somna gav vi honom alvedon och då blev han jättepigg och lekte länge länge länge. När han vaknade på natten så hade jag superont i det ena bröstet för att det var så fullt med mjölk så jag kunde inte hålla honom. Så jag ammade, det kanske var dumt men det var så fantastiskt jävla skönt! Så på nåt sätt kändes det värt att amma bara för att bli av med mjölken (som jag vet kommer komma tillbaka 🙁 ). Bröstet är fortfarande ömt men det är iaf tomt på mjölk nu. Så bra skulle aldrig en bröstpump kunna tömma bröstet.

    Dela detta:

    • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
    • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest
    • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
    Lämna gärna en kommentar
    Emma

    Du kanske gillar det här

    Brasiliansk vidskeplighet – syskonverksta

    3 april, 2015 | 11:27

    Föreviga magen med gips

    16 oktober, 2012 | 22:26

    Lucka 12 är öppen!

    12 december, 2013 | 07:00

Hej! Emma heter jag! Jag, min man och barnen, Lucas (mars 2013), Isadora (april 2016), William (2020) och Oliver (2022) är nyinflyttade i en nybyggd villa i Fjärås! Jag började blogga 2012 när jag ville bli gravid med mitt första barn och nu har min blogg växt till en av Sveriges största mammabloggar med världens bästa läsare. Här på bloggen får ni läsa om livet som 4-barnsmamma, vårt husbygge, bröllop på Mallorca, graviditet, planeringen av vårt andra bröllop 2027 och mycket mer! Ni får följa med på en ärlig resa genom våra liv med allt vad det innebär! Missa inte heller att följa oss på instagram @emmatiger.se och YouTube under namnet "Familjen Tiger"! Välkomna!

Samarbetsförfrågningar: info@pasmallen.nu

  • YouTube
  • Facebook
  • Instagram
  1. Blöjfri på tre dagar – komplett guide till 3-dagarsmetoden - falunytt.se om Mina bästa pottränings tips – potträning på 3 dagar!28 maj, 2026 | 05:02

    […] Pasmallen (föräldrablogg) rekommenderar att barnet är helt naket undertill under de tre dagarna – inga kalsonger eller trosor. […]

  2. Levi T Löfgren om Stolt och glad över statistiken idag :-)29 april, 2026 | 10:21

    Ditt inlägg är gammalt men fortfarande relevant. Tummen upp..... Skål.

  3. Semper gröt 4 månader: Guide till introduktion och tips - Sakrummet om Varför finns det barnmatsburkar från 4 månader?18 april, 2026 | 22:06

    […] pasmallen.nu, foodpharmacy.se, livsmedelsverket.se, livsmedelsverket.se, semper.se, […]

  4. Johan om Städning under all kritik, ner blodad toalett…24 oktober, 2025 | 16:09

    Hej Emma, jag lider verkligen med dig, vilken hemsk upplevelse :(, här kan du hitta flera städfirmor som erbjuder hemstädning…

  5. Ewa Zander Pripp om Undersökning av min mammamage på City-kliniken27 september, 2025 | 14:22

    Hej Johanna, Jag ser att det är länge sedan du skrev detta men ska om en månad göra samma operation…

Emma Tiger - 2026 ©