Posten – kunden har alltid fel!
Alltså posten! Jag blir såååå trött! Dom tar verkligen inte ansvar för nånting! När jag skulle hämta ut min LOPPI Blogbag så fick jag veta att ett stort paket med shampoo hade gått sönder över mitt paket och förstört det helt och hållet, så dom hade inte tagit emot det på Preem. Dom sa till mig att dom hade skickat tillbaka det. Några veckor senare så dök paketet upp på en annan postcentral här i Göteborg så jag åkte och hämtade det. Då fick jag veta att jag skulle kolla igenom paketet för att se om allt var helt. Eftersom det var en Blogbag som jag fått från LOPPI så sa jag att det var ok som det är, det som är helt är helt och det andra får jag slänga tyvärr. Kvinnan på posten sa då att det är inte LOPPI som ska ersätta innehållet, det är det andra företaget vars shampoo hade gått sönder. Så ok, jag öppnade paketet och kollade in.
Då såg jag på en gång att sköljmedelsflaskan hade gått sönder och det var ganska rejält! För att göra den skadan måste paketet ha kastas eller något stort och hårt ramlat på det lilla LOPPI-paketet! Jag sket i att klaga på posten för dom skulle säkert bara skylla på LOPPI, men jag blir verkligen upprörd! Dom har alltså i en leverans lyckats förstöra två paket, där båda paketens innehåll har krossats och läckt ut och dom tar inte ansvar för någon av paketen utan skyller direkt på företagen som har skickat paketen! Posten måste vara ganska unik i Sverige med att alltid ha rätt att skylla på kunden i alla lägen! Inte ens paket som dom själva har slarvat bort ersätter dom! Om man tänker efter så är det ganska sjukt att vi måste betala för en tjänst som inte har någon som helst garanti! Tycker ni inte det?
6 Comments
Thaimorsan
Ja de är värdelösa Postnord! Skrev om de för 2v sen. Tänk om jag hade inte frågat om det 3:e paketet från samma avsändare eller tjejen i kassan vägrade lämna ut nåt utan sms-avi.
http://blogg.loppi.se/thaimorsan/postnord-inte-ok/
Emma - På Smällen!
Fy så irriterande! Jag fattar inte hur man kan driva ett företag där kunden alltid har fel eller får skylla sig själv trots att man måste betala!!
Marie Alvas mamma
Håller med dej. Jag beställde tofflor till alva för ett tag sedan. Dom var inte så stora så dom låg i ett brev. När brevet kom var det sönder slitet och i låg bara faktura inga tofflor. Jag ringde postnord och undrade om dom kunde kolla i postbilen om tofflorna trillat ut där. Tofflorna försvinner ju inte bara. Men nej det kunde dom INTE hjälpa till med. Dom skyllde allt på företaget som skickat det. Som tur var så hjälpte företaget till och postade nya och denna gång i bättre paket. Troligen öser dom post med lastmaskin eller skogskran!! Kan ju inte gå sönder så mycket annars.
Emma - På Smällen!
Men va!?! Dom borde inte ens få leverera ut när paketet är så skadat! Tur att företaget ersatte! Nelly beskyllde mig för att ha stulit en klänning som jag hade skickat tillbaka i ett paket, antingen hade dom missat en klänning eller så hade något hänt på posten. Så dåligt av både Nelly och posten tycker jag!
Petra
Usch för PostNord. Jag har haft problem ända sen vi flyttade i mars (!). Paket som inte kommer fram, borttagning av min adress trots att jag adressändrat och trasiga paket. Tydligen kan dom inte göra något och det är urdåligt!!
Emma - På Smällen!
Fy så irriterande! Tycker att man ska ha garanti när man betalar för en tjänst!