Okategoriserade

Varning för Princess Nails på Backaplan!

Jag vet inte var jag ska börja riktigt, men det här är den absolut sämsta servicen jag nånsin har fått på en skönhetssalong! Jag var så arg att jag skakade men blev tyvärr alldeles stum av ilskan och det är därför som jag skriver det här blogginlägget så att andra kanske slipper samma hånfulla, obehagliga och nervärderande behandling som jag fick. Så därför vill jag skriva en varning för Princess Nails på Backaplan!

Jag var så glad innan idag när Jair sa att jag kunde sticka iväg och göra mina naglar. Jag som hade längtat så, jag skuttade iväg till salongen gladare än gladast, men nästan på en gång fick jag en dålig magkänsla. Jag hade bokat via bokadirekt cirka 30 minuter innan, men tjejen som tog emot mig såg inte alls glad ut över att få en bokning. Hon gick till sin dator och började titta och fråga massor och sen när hon hittade min bokning så suckade hon djupt och sa att jag fick sätta mig samtidigt som hon diskuterade med en annan tjej. Men det var inte förrän jag sa att jag ville ha fransk manikyr gellack som hon blev otrevlig. Först låtsades hon att hon inte förstod och när jag förklarade att jag ville ha vita tippar så blev hon sur och svor lågmält på sitt språk. (Jag kan inte vara helt säker på att hon svor, men det var bara jag som hörde vad hon sa och hon lät allt annat än glad om man säger så). Sen började hon diskutera något med en annan tjej och det lät som dom härmade mig på sitt språk och skrattade och sen vände hon sig till mig och sa att jag skulle betala 430 kr. Eftersom det stod 400 kr för fransk manikyr när jag bokade så sa jag det men det förstod hon såklart inte så då sa jag att det var ok med 430 kr. Då lät hon plötsligt ännu surare och svor igen, fortfarande bara så högt att bara jag kunde höra. Jag kände mig väldigt illa till mods, men visste inte vad jag skulle  säga. Gång på gång demonstrerade hon hur arg hon var på mig och tillslut sa jag att jag kan göra vanliga naglar om hon tycker att det kändes svårt med fransk manikyr, men då sa hon att det var okej. När hon började måla tipparna vita så målade hon mer än halva nageln vit och då sa jag vänligt att jag tyckte det blev lite för mycket vitt och då förklarade hon att hon skulle ta bort det sen. Det visste inte jag för jag aldrig sett nån som har använt den metoden förut, men då ursäktade jag mig. Jag ville ju vara trevlig så att hon skulle göra ett bra jobb. Men då började hon svåra igen och såg dessutom riktigt förbannad ut! Nu var jag säker på att detta var illa menat mot mig och jag fick lust att ställa mig upp och gå därifrån, så där ville jag inte bli behandlad. Men jag satt kvar. När hon var klar med tipparna så såg jag att hon hade tagit bort alldeles för mycket av det vita på några naglar så att det såg ut som att naglarna redan var urväxta. Då påpekade jag det och då blev hon riktigt sur och muttrade och ropade till sina kollegor och riktigt hånade mig så då började jag spela in samtalet på min mobil. Men då kunde jag inte va tyst längre och sa argt ”alltså jag förstår inte riktigt vad som är ditt problem?!” Efter det blev hon tyst. Hon sa inget mer och det kändes som hon fjäskade lite. Jag var ordentligt arg och det såg dom. Jag stirrade på henne med min argaste blick, hade hon klämt ur sig nåt mer så hade jag exploderat!

När jag kom till kassan hade jag förberett mig på vad jag skulle säga för att slippa betala dom där extra 30 kr som dom försökte lura mig på, men då sa tjejen i kassan ”Det kostar 400 kr, inte 430 kr” utan att jag hade hunnit säga något. Men naglarna var inte värda 400 kr, dom ser förjävliga ut med märken och ränder. Usch, riktigt jävla besviken är jag! Jag kommer aldrig mer gå dit, fy fan!

Varför sa jag inget mer när jag var där på plats? Jo, jag var såååå jävla arg att hela jag skakade! Jag hade nog inte kunnat få ur mig ett vettigt ord!

 Uppdatering: Jag mailade nagelsalongen samtidigt som jag la upp det här inlägget och fick trevligt bemötande av ägaren av salongen. Ägaren ursäktade sig och jag känner att jag fick gehör när jag berättade vad som hade hänt, så det känns bra. Jag har inte bett om någon kompensation för dom dåligt gjorda naglarna och jag har inte blivit erbjuden någon heller. Jag orkar inte dra det längre än så här.

Uppdatering 2: Eftersom naglarna är så otroligt dåliga gjorda med en missfärgad vit rand och fullt med fula märken så valde jag att ändå be om kompensation. Tji fick jag. Salongen som har nöjd-kund-garanti svarade att dom aldrig har haft ”kunder” som velat ha pengarna tillbaka och erbjöd mig att fila till naglarna om formen var dålig. Så tack för inget! Mycket märkligt att kalla mig för kund med citattecken? Vad ska det betyda liksom?

16 Comments

  • Line

    Gå tillbaka imorgon när du är lugnare och kräv att de ordnar sig! Tom om du går tbx till en frisör har du rätt o gå tbx om du inte är nöjd! Såklart att du ska gå tillbaka! Du betalar för det!

    • Emma - På Smällen!

      Usch, ja, men det känns så jobbigt. Dom stod ju och pratade över mitt huvud hela tiden och jag kände mig riktigt obehaglig till mods och kränkt. Känns som att jag skulle kunna betala 400 kr bara för att slippa bli behandlad så igen 🙁

  • Hanna

    Jag har också varit hos dom och det blev verkligen katastrofalt fult!
    Hade köpt genom lets del eller om det var groupon. (det var förr förra sommaren jag var där)
    Och jag bad om gellack med fransk och även jag fick halva nageln vit. Jag kunde inte med att säga något så jag lät det vara och gick hem och tog bort det och gjorde om det själv istället.

    Personalen var precis lika otrevliga mot mig. Jag kände mig bara i vägen och hon som gjorde mina naglar satt bara och pratade med sina kollegor på något språk jag inte förstod.

    Mycket billigare och lättare att göra det själv hemma 🙂

  • Lin

    Usch så hemskt! Men bra att du stod upp för dig själv. Man ska inte ta skit, även om det kan vara svårt att finna orden i stunden. Själv sa jag ifrån hos en frisör för första gången för ett år sedan. Hon färgade det helbrunt när jag ville ha en hombre! Haha… (Hade varit extremt tydlig). Skål för att ”säga ifrån”!

  • Maja

    Bra att du tar upp detta! Hade själv tänkt gå dit men nu vet jag att jag inte ska det! Hemskt att dom ens får driva en salong när dom beter sig så och dessutom inte ens gör jobbet ordentligt.

  • Jenny

    Jag gjorde misstaget att gå dit igår. Jag har gjort naglar från och till i 20 år hos olika personer, men detta var helt otroligt!! Jag har aldrig blivit så illa bemött i mitt liv!!! GÅ ALDRIG DIT!!!! Naglarna har ingen form alls, det är material utanför på huden, hon klippte av naglarna i olika längd och den ena nere vid skinnet!!! Helt otroligt! Jag har material under naglarna på tippens undersida som sticker ut och är sylvass. När jag påpekade att detta inte var vad jag ville ha (visade en exakt bild på vad jag ville ha innan hon började) så snäste Hanna som hon heter åt mig att det är mina naglars fel och att jag fick skylla mig själv!!! När hon var klar och skulle lacka naglarna, så vägrade hon det och sa att det hade jag inte sagt! Så dåligt gjorda att jag skämdes över att behöva gå till bilen ifall någon skulle se naglarna på vägen. Det värsta av allt är att jag unnade mig att göra naglar på salong, när jag faktiskt har allt material hemma, har gått kursen för 20 år sedan och gör naglar själv. Jag satt i 1,5 timma för att försöka fixa till det som hon hade gjort och slippa att ta av allt material som jag betalade någon annan för att sätta. Jag kommer att få ta av allt och börja om när jag har tid, för detta går inte att rädda!

    • Emma - På Smällen!

      Helt sjukt alltså!! Ägaren sa att han skulle prata med sin personal innan semestern, då gjorde det ingen skillnad då alltså! Jag fick ingen kompensation för mina katastrofnaglar och efter mycket om och men blev jag erbjuden att komma tillbaka dit, men vem vill det? Dom kan ju varken sitt jobb eller behandla en annan människa med respekt!!! Undra hur länge den där salongen kommer vara vinstdrivande!!

      • Jenny

        Jag skrev ett mail till Asien nails AB som tydligen är huvudbolaget. Jag krävde att få komma dit istället och att någon erfaren personal skulle göra det jag ville ha från början. Fick precis svaret att jag får betala mellanskillnaden på 50:- eftersom det är dyrare med ett sett hos dem. Jag skrattade så tårarna kom :)!! Så oprofessionellt att det blev skrattretande. Jag skrev att de 50:- är helt okej men att de fick ta loss det gamla settet och det tänker jag inte betala en krona för! Fortsättning följer då de får chansen att fixa detta innan fredagen den 2/9 skrev jag.

        • Emma - På Smällen!

          OMG!! Undra vad det är för människa som driver dom där ställena egentligen?! Känsla för service har dom iaf inte! Hör av dig och berätta hur det har gått. Jag ska fixa mina naglar hos en annan tjej imorgon men jag håller mig långt borta från både Asien Nails och Princess Nails i fortsättningen!

  • Jenny

    Okej, nu har Andy Cai (som ägaren tydligen heter) ångrat sig och jag får inte ett nytt sett. Jag skulle fått komma dit och fixat dem inte fått ett nytt sett, om jag inte hade lackat dem själv med genomskinligt lack skrev han i ett mail?! Det är helt otroligt vad dåligt detta är. Skall vi gå ihop några stycken och anmäla till ARN? Det kanske hade givit att ingen annan stackare går dit och får naglarna misshandlade och känner sig förnedrad för att man betalade pengar och fick en utskällning istället för det man betalade för. Det finns ett ställe till som ligger på Torslanda torg, Cindys Nails tror jag det heter. Det skall vara likadant där med både dåliga naglar och otrevlig personal, så varning för detta stället också!

    • Emma - På Smällen!

      Alltså dom är ju helt makalösa! Jag sitter här helt stum med vidöppen mun och läser detta! Men samtidigt är jag inte förvånad med tanke på bemötandet jag fick. Andy Cai hävdade bestämt att dom inte har haft en enda missnöjd kund före mig, lite svårt att tänka mig det haha! Jag är absolut på och anmäler till ARN om vi går ihop några stycken. Min historia är ju redan nerskriven så det blir ju lätt att skicka in 🙂

      Tack för att du varnade om det andra stället också, ska absolut inte gå dit. Jag kan passa på att berätta att NT Nails & Beauty i Nordstan inte gör rent sina instrument ordentligt. Jag fick fotsvamp efter min pedikyr där som jag gjorde en vecka innan min förlossningen, men dom var i alla fall inte otrevliga mot mig, men jäkla snåla med nagellacket 😛 Men dom har också väldigt dåliga recensioner på facebook.

  • Annika

    Hej ,
    hamnade på denna blogg när jag sökte nagelsalong och kommer inte gå någonstans som drivs av eller där det bara är asiater som jobbar. Har hört från mer seriösa salonger att de får in kunder med problem som orsakats av dålig hygien, billiga ohälsosamma produkter etc. De som jobbar där kommer hit utan utbildning och lärs upp på plats på betalande kunder. Inget för mig.
    Men har någon förslag på seriös bra salong i Göteborg?
    Jag har en superbra i Kungsbacka, men det är lite långt när jag jobbar o bor i Göteborg. Kungsbacka Beauty Lounge kan jag annars rekommendera, lägger länken här http://www.kungsbackabeautylounge.com. Snyggt resultat, trevligt bemötande, lyxig känsla och naglarna sitter länge. Har nu haft dem i 5v och de ser likadana ut som när jag lämnade salongen, bortsett från utväxten naturligtvis.

    • Emma - På Smällen!

      Nej fy! Inte jag heller!!!! Nej, jag har tyvärr inget tips på någon salong i gbg som jag har varit på. Jag har fått tips om en tjej i Partille som jag kommer gå till så fort mina naglar har växt ut igen 🙂 Tack för tipset om salongen i Kungsbacka 🙂

  • Pegah

    Hej! Gå till Thao på Mekong nails på Wiselgrensplatsen han är super trevlig och så duktig på naglar ! Är alltid supernöjd hos honom och går aldrig till någon annan !

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.