På Smällen!

– 4-BARNSMAMMA OCH FRU!

  • Gravid
    • Första graviditeten
    • Andra graviditeten
    • Tredje graviditeten
    • Fjärde graviditeten
    • Femte graviditeten
    • Magen
    • Missfallet
  • Förlossning
    • Förlossningen 1:a barnet
    • Förlossningen 2:a barnet
    • Förlossningen 3:e barnet
    • Förlossningen 4:e barnet
    • Tiden efter förlossningen
    • BB-tiden
    • Förlossningsskada
    • Neonatal
  • Bygga hus
  • Bröllop
    • Planering
    • Bröllop på Mallorca
    • Bröllopslokal
    • Bröllopsklänning
  • FAQ
  • Resor
    • Grekland
    • Frieri på Mallis
    • Spanien
    • Cypern
    • Danmark
    • Italien
    • Brasilien
    • Portugal
    • Gran Canaria
    • Bali
  • Recept
  • Tips
    • Att göra i Göteborg
    • Tips & Tricks
    • Föräldrapenning
  • Vlogg
  • Gravid
    • Första graviditeten
    • Andra graviditeten
    • Tredje graviditeten
    • Fjärde graviditeten
    • Femte graviditeten
    • Magen
    • Missfallet
  • Förlossning
    • Förlossningen 1:a barnet
    • Förlossningen 2:a barnet
    • Förlossningen 3:e barnet
    • Förlossningen 4:e barnet
    • Tiden efter förlossningen
    • BB-tiden
    • Förlossningsskada
    • Neonatal
  • Bygga hus
  • Bröllop
    • Planering
    • Bröllop på Mallorca
    • Bröllopslokal
    • Bröllopsklänning
  • FAQ
  • Resor
    • Grekland
    • Frieri på Mallis
    • Spanien
    • Cypern
    • Danmark
    • Italien
    • Brasilien
    • Portugal
    • Gran Canaria
    • Bali
  • Recept
  • Tips
    • Att göra i Göteborg
    • Tips & Tricks
    • Föräldrapenning
  • Vlogg

Hej! Emma heter jag! Jag, min man och barnen, Lucas (mars 2013), Isadora (april 2016), William (2020) och Oliver (2022) bor i ett charmigt radhus i Göteborg, men inte så länge till! Vi håller nämligen på att bygga hus i Fjärås så i april blir vi Hallandsbor! Jag började blogga 2012 när jag ville bli gravid med Lucas och nu har min blogg växt till en av Sveriges största mammabloggar med världens bästa läsare. Här på bloggen får ni läsa om livet som 4-barnsmamma, vårt bröllop på Mallorca, graviditet, planeringen av vårt bröllop 2024 och mycket mer! Ni får följa med på en ärlig resa genom vår liv med allt vad det innebär! Missa inte heller att följa oss på YouTube under namnet "Familjen Tiger"! Välkomna!

Samarbetsförfrågningar: info@pasmallen.nu

  • Instagram
  • YouTube
  • Facebook
  • När kommer bebis?

    9 mars, 2013 | 13:44 / 9 Comments

    Iförrigår frågade jag er när ni tror bebis kommer 🙂

    Jag har inte fått några värkar än och inget vatten har gått. Bebis är beräknad till den 14:e mars.

    Här är listan med datum ni har gissat:

    9:e mars (idag) – Blivande mormor
    10:e mars – Izzy

    12:e mars – Monica
    14:e mars – Emely
    16:e mars – Sara
    17:e mars
    – Beatrice
    18:e mars – Tova
    19:e mars – Ida
    21:a mars – Tessan
    25:e mars – Alexandra
    28:e mars –
    Johanna

    Fortsätt gärna gissa!

     

    Dela detta:

    • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
    • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest
    • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
    Lämna gärna en kommentar
    Emma

    Du kanske gillar det här

    Bebismage på träningen idag

    25 september, 2012 | 20:23

    Kantareller, ny craving?

    22 augusti, 2012 | 19:58

    Sjukt stolt :-)

    4 september, 2012 | 19:47
  • Häxblandningen som funkar!

    7 mars, 2013 | 20:16 / 6 Comments

    En av tjejerna från vattengympan berättade på fikat igår att hon hade testat en av häxblandningarna för att få igång förlossningen som cirkulerar på nätet:

    1,5 liter vatten
    saft av 2 citroner
    2-4 mas honung
    2 msk riven ingefära
    2 tsk cayenne peppar

    Blanda allt detta, drick hälften. Om inte något hänt dagen efter drick andra hälften.

    Låter blääää i min värld och är säkert inget för dom med mkt halsbränna, men den verkar funka 🙂

    Tydligen hade hon druckit hälften i tisdags kväll och igår när vi fikade sa hon att hon skulle dricka andra hälften när hon kom hem och idag hade vattnet gått och hon hade fått dom första värkarna. 😀 Undra om det funkade eller om hennes bebis ändå hade tänkt att titta ut nu?! 🙂

    Ingefära användes ju som abortmedel i tidig graviditet för i tiden för att det ska tydligen göra att kroppen tror att det är dags för barnet att komma ut… så ingefära kan nog göra susen…

    Någon annan som gjort nåt speciellt för att få igång förlossningen? Någon som testat den här häxblandningen?

    Dela detta:

    • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
    • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest
    • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
    Lämna gärna en kommentar
    Emma

    Du kanske gillar det här

    Nu är vi på FL!

    16 mars, 2013 | 10:06

    Välkommen älskling!

    17 mars, 2013 | 00:10

    Tjooooooockis!

    28 maj, 2014 | 22:25
  • Mera bebisar

    3 mars, 2013 | 19:10 / 3 Comments

    Fick precis reda på att en till av tjejerna från gravidvattengympan har fått sin lilla bebis! Nu känns det ännu mera verkligt och att förlossningen är nära! Nästa gång kan det ju vara VI!!! Väldigt spännande o läskigt på samma gång! Jag tror jag ska gå och koka mjölkuppsamlingskuporna nu på en gång så att jag kan packa dom i BB-väskan sen är nästan allt packat 🙂

    Dela detta:

    • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
    • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest
    • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
    Lämna gärna en kommentar
    Emma

    Du kanske gillar det här

    4 cm öppen!

    16 mars, 2013 | 15:43

    Fler bilder från gravidfotograferingen

    5 februari, 2013 | 19:33

    Viktuppgång

    12 mars, 2013 | 12:19
  • Vanligt magont

    3 mars, 2013 | 10:52 / 2 Comments

    Vi åkte inte till sjukhuset igår. Det vara bara min mage som satte igång att krångla igen… Precis som vanligt med andra ord. Två Alvedon och värmekudde lindrade magontet ganska bra och nu mår jag bra igen.

    Dela detta:

    • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
    • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest
    • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
    Lämna gärna en kommentar
    Emma

    Du kanske gillar det här

    90% av graviditeten

    15 februari, 2013 | 11:48

    Världens lyckligaste!

    8 juli, 2012 | 22:16

    Tips!

    9 december, 2012 | 12:07
  • J*vla magont!!

    2 mars, 2013 | 21:38 / 3 Comments

    Jaha då var magontet tillbaka igen! Fy vad ont det gör! Men det är samma magont som alla andra gånger jag har haft ont i magen så det har antagligen inget med bebis att göra.

    Så nu ligger jag här med värmekudde igen och har precis tagit två Alvedon. Har det inte avtagit om en timme så får vi åka till sjukhuset för att kolla att allt står rätt till. Varför händer alltid detta på helgen och kvällen? Då är så mkt jobbigare att åka in då!

    Dela detta:

    • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
    • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest
    • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
    Lämna gärna en kommentar
    Emma

    Du kanske gillar det här

    Vecka 24

    17 november, 2012 | 22:12

    Tacos till frukost!

    18 november, 2012 | 18:17

    Gymmat idag – stolt!

    11 juli, 2012 | 21:32
  • Förlossningsställningar

    2 mars, 2013 | 13:35 / 16 Comments

    I nästan varenda gravidtidning jag har öppnat sen jag blev gravid så har det funnits ett reportage om olika förlossningsställningar. Först tyckte jag att nästan alla förlossningsställningar kändes jobbiga och utlämnande!

    Den enda ställningen som jag kunde tänka mig som jag hade fått för mig var vanligast på film var nummer 2 på bilden. Men nu har jag insett att gynställningen (nr 1) verkar vara den vanligaste på filmer… och den är ju verkligen utlämnande!

    Nu när jag har smält detta lite och det börjar närma sig så tror jag att den enda ställningen som jag inte vill föda i är på alla fyra (nr 4). För mig förknippas den ställningen till nåt helt annat 😉 och den skulle jag känna mig mest utlämnad i tror jag…

    Jag tror inte jag kommer vilja stå upp och föda. Mina fötter är ju som två korvar så jag är inte säker på att jag ens kan stå nån längre tid på dom. Men jag skulle ju vilja utnyttja tyngdkraften såklart… Och då tycker jag att nr 6 och nr 7 känns ganska ok. Nummer 7 kan ju min sambo sitta bakom mig och det tror jag att jag skulle tycka var bekvämt.

    Vad tycker ni andra? Vilka ställningar kan ni tänka er? Ni som redan har fött, vad funkade för er?

    Dela detta:

    • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
    • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest
    • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
    Lämna gärna en kommentar
    Emma

    Du kanske gillar det här

    Vecka 25

    25 november, 2012 | 19:24

    Hemma igen efter föräldragrupp

    17 januari, 2013 | 20:42

    Halva graviditeten kvar!!!

    26 oktober, 2012 | 13:50
  • Sömnig

    21 februari, 2013 | 17:57 / No Comments

    Idag när jag kom hem lyckades jag nätt och jämt hålla mig vaken under En unge i minutensen somnade jag och sov som en stock till klockan 17.00. Men nu är jag iaf vaken och pigg igen 🙂 Jag behöver nog lite extra sömn numera… Det är faktiskt otroligt skönt att jobba halvtid, då hinner man det 🙂

    Dela detta:

    • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
    • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest
    • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
    Lämna gärna en kommentar
    Emma

    Du kanske gillar det här

    Hemma igen efter föräldragrupp

    17 januari, 2013 | 20:42

    Vattengympan med babymeditation

    14 januari, 2013 | 22:47

    Fler bilder från gravidfotograferingen

    5 februari, 2013 | 19:33
  • Preggoträff med vattengympatjejerna

    20 februari, 2013 | 20:30 / 1 Comment

    Nu är jag på hem efter att ha fikat med 4 andra preggotjejer från vattengympan. Så mysigt och kul att få sitta o prata med dom som också ska föda nu så snart. Alla i mars utom en som ska ha i april 🙂

    Jag tror att vi såg lite roliga ut med våra magar, typ värsta preggoträffen, för det var flera stycken som kollade på oss i smyg när dom väntade på sina beställningar. 😛

    Det blev en hel del bebissnack, förlossningssnack och prat om sånt som vi gravida får uppleva. Det är alltid lika trevligt att träffa dom andra tjejerna. Alla är så glada, positiva o pratglada! Jag ser framemot att få träffa dom igen på måndag och sen efter förlossningarna o få se hur alla bebbarna ser ut!! 😀

    Dela detta:

    • Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
    • Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest
    • Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
    Lämna gärna en kommentar
    Emma

    Du kanske gillar det här

    Längtar…!!

    9 juli, 2012 | 21:17

    Välkommen älskling!

    17 mars, 2013 | 00:10

    Nu fattas bara bebis

    14 mars, 2013 | 22:09
23456

Hej! Emma heter jag! Jag, min man och barnen, Lucas (mars 2013), Isadora (april 2016), William (2020) och Oliver (2022) är nyinflyttade i en nybyggd villa i Fjärås! Jag började blogga 2012 när jag ville bli gravid med mitt första barn och nu har min blogg växt till en av Sveriges största mammabloggar med världens bästa läsare. Här på bloggen får ni läsa om livet som 4-barnsmamma, vårt husbygge, bröllop på Mallorca, graviditet, planeringen av vårt andra bröllop 2027 och mycket mer! Ni får följa med på en ärlig resa genom våra liv med allt vad det innebär! Missa inte heller att följa oss på instagram @emmatiger.se och YouTube under namnet "Familjen Tiger"! Välkomna!

Samarbetsförfrågningar: info@pasmallen.nu

  • YouTube
  • Facebook
  • Instagram
  1. Blöjfri på tre dagar – komplett guide till 3-dagarsmetoden - falunytt.se om Mina bästa pottränings tips – potträning på 3 dagar!28 maj, 2026 | 05:02

    […] Pasmallen (föräldrablogg) rekommenderar att barnet är helt naket undertill under de tre dagarna – inga kalsonger eller trosor. […]

  2. Levi T Löfgren om Stolt och glad över statistiken idag :-)29 april, 2026 | 10:21

    Ditt inlägg är gammalt men fortfarande relevant. Tummen upp..... Skål.

  3. Semper gröt 4 månader: Guide till introduktion och tips - Sakrummet om Varför finns det barnmatsburkar från 4 månader?18 april, 2026 | 22:06

    […] pasmallen.nu, foodpharmacy.se, livsmedelsverket.se, livsmedelsverket.se, semper.se, […]

  4. Johan om Städning under all kritik, ner blodad toalett…24 oktober, 2025 | 16:09

    Hej Emma, jag lider verkligen med dig, vilken hemsk upplevelse :(, här kan du hitta flera städfirmor som erbjuder hemstädning…

  5. Ewa Zander Pripp om Undersökning av min mammamage på City-kliniken27 september, 2025 | 14:22

    Hej Johanna, Jag ser att det är länge sedan du skrev detta men ska om en månad göra samma operation…

Emma Tiger - 2026 ©