Allmänt

Ansvariga för skadat paket

Så typiskt! Igår kom den nya steghyllan med hemleverans via PostNord, men så var kartongen skadad och genom det stora hålet kunde jag se att hyllan också var skadad. Först ville chauffören att jag skulle ta emot paketet ändå och själv skicka tillbaka till Ellos, men det kändes ju helt fel så jag sa att jag accepterar inte paketet i det skicket det är i. Det förstod chauffören, men kunde inte ge mig nån info för hur jag skulle gå tillväga för att få en ny hylla… Frågan är om det är Ellos eller PostNord jag ska ringa imorgon? Vad tror ni? På ett sätt känns det som PostNord är ansvariga för skadat paket, men å andra sidan så är jag kund till Ellos och Ellos är kund till PostNord…

steghylla ellos

Så tråkigt, jag hade verkligen sett framemot att sätta upp hyllan imorgon… Men vi får nöja oss med att sätta upp tavellister och hushyllan till Lucas imorgon istället. Nästa vecka får vi förhoppningsvis en ny steghylla!

7 Comments

  • Linda

    Postnord är inte helt lätta att samarbeta med.. Börja att ringa ellos du!

    Kan inte du tipsa om bra latino musik? Misstänker att du kan sitta inne på ett par godingar! Själv är jag sämst i världen på att hitta ny musik så Don Omar med danza kuduro och nicky jam är typ det jag lyssnar på. (Om det ens räknas som latino)

    • Emma - På Smällen igen!

      Jag gjorde som du skrev och Ellos löste det 🙂 Kände också att jag helat ville undvika att prata med PostNord hehe 🙂

      Jo, det kan jag absolut göra 🙂 Jag har några favoriter och Danza Kuduro är faktiskt en av dom 🙂 Jag tar det i ett inlägg 🙂

  • Ekberg

    Inte första gången du skriver kassa saker om Postnord. Inte helt ok tycker jag… Det är Ellos som är ansvariga, inte Pn. Jag tycker de är fantastiskt hjälpsamma varje gång jag haft problem o du kan ju själv räkna ut hur många paket o brev de hanterar varje dag o hur få det går fel med.. Skadat gods är också i 99% av fallen dåligt packade. Tänk efter innan du hänger ut företag o personal som gör sitt bästa även om det såklart finns enskilt dåliga personer där också. Grymt snällt att han tog med ditt paket för det hade han inte behövt göra enl avtal!!

    • Emma - På Smällen igen!

      Jag har inte hängt ut någon på PostNord, men det är fantastiskt intressant att du kunde avgöra vad felet på paketet var utan att ha sett det! Chauffören sa själv att paketet hade skadats under hans transport så det var solklart vem som var ansvarig. Ett annat paket hade fallit på mitt paket och det var samma sak förra gången också enligt PostNord. Dom bad om ursäkt till mig. Och chauffören sa att jag hade rätt att vägra ta emot paketet för att annars blev processen att lämna tillbaka paketet svårare för mig, men det visste uppenbarligen inte du?

      • Ekberg

        Varför skriver du inte det istället då?! Det var ju du själv som frågade om det var Ellos eller Postnord som var ansvariga??!! Du har egentligen inte rätt att neka paketet men det var ju väldigt snällt av chauffören att erbjuda det!

        • Emma - På Smällen igen!

          Ja, för att jag ville veta vem jag skulle ringa till, konstigare än så var det inte. Vem som är ansvarig för skadan vet jag redan, men vem som ser till att det kommer en ny hylla till mig visste jag inte. Enligt chauffören hade jag rätt att neka paketet, det var inga konstigheter alls och det visste jag redan sedan innan för det var samma sak förra gången jag hade ett skadat paket. Förra gången checkade dom inte ut paketet förrän jag hade inspekterat om innehållet var helt eller inte. Jag är inte kund till PostNord, det är Ellos som är, så avtalet är skrivet dem emellan och inget som jag bekymrar mig över.

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.