Danmark

Vi besöker Djursland del 4 – Hotel Marina Grenå

– Inlägg gjort i samband med pressresa med Visit Denmark

Under vistelsen i Grenå bodde vi på Hotel Marina som låg alldeles vid havet. Det gick inte att se havet från hotellet, men man kunde se masterna på några segelbåtar och det var bara en kort liten sträcka att promenera till den vackra vita stranden. Det var ett trevligt och ganska stort hotell med jättefina rymliga rum. Vi hade en stor dubbelsäng som var underbart skön att sova i, en stor soffgrupp med plats för åtminstone 5 personer, skrivbord, kylskåp, garderob, dusch, badkar och altan. Vi hade fått plats med hela familjen i rummet utan problem, men eftersom det bara var jag och Lucas den här gången så hade vi det lyxigt värre 🙂

Lucas provhoppar sängen och den blev helt klart godkänt!

Jag älskade den här spegeln! Det är inte ofta som man har en så här stor spegel på hotellrummet!

När vi kom till hotellet så var Lucas fortfarande väldigt pigg och glad. Jag fattar inte var hans energi kom ifrån för han hade inte sovit en enda blund på hela dagen och han gick ju ändå upp kl 04.00 på morgonen! Helt otroligt att han hade energi kvar!

Istället för att gå och lägga oss gick vi till hotellets Wellness som bestod av en djup pool, en barnpool, en bubbelpool och en bastu. Lucas och dom andra barnen simmade och plaskade lyckligt i vattnet till klockan var 22.00 och då stängde poolområdet och det var dags att lägga sig.

Frukostbuffén på hotellet var helt okej, men jag saknade pannkakor som nästan alltid brukar finnas på frukostbufféer, i alla fall i Sverige… Lucas var nöjd ändå för han fick äta Nutella på sina smörgåsar. Själv blandade jag ihop en god mustig med bl.a. torkad papaya och smörgåsar med riktigt krämig brie <- mums!

På kvällen dag 2 åt vi middag på hotellet och den var riktigt schysst! 🙂 Lucas fick en stor barnportion med köttfärssås och penne och jag tog pepparsteaken som också var väldigt god. Till efterrätt blev det chokladkaka och pannacotta 🙂

Jag och Matilda avslutade dag 2 med en flaska rosé, jordgubbar och choklad på altanen. Vi pratade långt in på natten och vips så var klockan ETT på natten! Men det var så mysigt!!

Jag är jättenöjd med vår vistelse på hotellet och vi hade lätt kunnat stanna där några dagar till! Ni kommer få se den vackra stranden som ligger precis intill hotellet i ett annat inlägg. Fortsättning följer…

Har ni inte hört talas om Djursland förut eller är sugna på att göra ett besök så har Djursland en egen turistsida där ni kan läsa om allt kul som att finns att göra. Kika in på sidan här: Visit Djursland